ورود به حساب ثبت نام جدید فراموشی کلمه عبور
برای ورود به حساب کاربری خود، نام کاربری و کلمه عبورتان را در زیر وارد کرده و روی “ ورود به حساب” کلیک کنید.





اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمیشود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمیشود، اینجا را کلیک کنید.





User Tag List

نمایش نتایج: از شماره 1 تا 11 , از مجموع 11
  1. #1
    Bike20 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    اس‍ ۱۳۸۹
    محل سکونت
    IRAN
    نوشته ها
    5,021
    191
    9,927
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    4 Thread(s)

    اطلاعات اجزای دوچرخه

    (18،19،20) اینچ با توجه به قد و اندازه دوچرخه سوار متفاوت است.مثلا برای سایز 20 اینچ قد دوچرخه سوار باید بالای 190 سانتیمتر باشد.
    نهایت مانور دوچرخه یک سایز است، یعنی اگر سایز کوچکتر را برای مانور بیشتر و راحتی انتخاب کردیم(هر چه دوچرخه کوچکتر و جمع و جور باد در سرازیری کنترل آن آسان تر است) باید با تنظیم فاصله زین تا وسط میله توپ تنه و بالا آوردن زین کوچکتر بودن سایز تنه را جبران کرد.
    *مینیموم 15 سانتی متر تا ماکسیمم 20 سانتی متر فاصله ای که میله زین از تنه دارد.
  2. # ADS
    Circuit advertisement
    تاریخ عضویت
    Always
    محل سکونت
    Advertising world
    نوشته ها
    Many
    banner

  • #2
    Bike20 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    اس‍ ۱۳۸۹
    محل سکونت
    IRAN
    نوشته ها
    5,021
    191
    9,927
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    4 Thread(s)

    Red face اندازه کرپی ها

    اندازه کرپی بین 9 تا 12 سانتی متر متغییر است، وقتی رویه زین نشسته ایم دستهایمان را روی فرمان می گزاریم و آرنجمان را کاملا صاف می کنیم، دقت داشته باشید که انگشتان دست باید با ترمز در یک راستا باشند اگر ترمز بالا تر ویا پایین تر باد فشار بر روی مچ دست بیشتر می شود.
    فعلا تا همینجا کافیه سعی می کنم اینجا مطالب بیشتری بزارم.
  • #3
    Bike20 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    اس‍ ۱۳۸۹
    محل سکونت
    IRAN
    نوشته ها
    5,021
    191
    9,927
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    4 Thread(s)

    معرفی تنه دوچرخه

    تنه دوچرخه اصلی ترين قسمت دوچرخه و مهمترين ملاك در تعيين كيفيت و كارايي آن است . تنه ها از جهات مختلف قابل تقسيم بندي هستند ، از جمله وزن ،مقاومت و عكس العمل در مقابل انواع نيروها ،اندازه ،كاربرد خاصی كه براي آن طراحی شده اند ،جنس آلياژ به كار رفته در آنها ،رنگ و هزينه ساخت .
    تنه دوچرخه معمولا از قسمتهای اصلی زير تشكيل می شود :
    پیشانی- لوله بالایی - لوله زیرین - لوله نگهدارنده زین - نگهدارنده زین – تقویت - محل توپی تنه، قسمتی كه معمولا به شكل دو مثلث در عقب تنه قرار دارد و محور چرخ عقب به آن متصل می شود ( اکسل عقب ). ممكن است روی تنه سوراخها و زوائدی تعبيه شود، از جمله سوراخهای عبور روكش های سیم ترمز و دنده ،محل نصب قمقمه ،محل نگهداری تلمبه ،محل نصب ترمز عقب و دیسک ،نگهدارنده های ترك بند ،شبرنگها ،فنرهای تنه و محل نصب شانژمان (گوشواره ) .
    انواع آلیاژهای تنه :تنه ها از 5 نوع آلیاژ ساخته می شوند :
    تنه تیتانیوم- تنه آلومینیوم -تنه کربن -تنه کرومولی - تنه آهنی
  • #4
    Bike20 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    اس‍ ۱۳۸۹
    محل سکونت
    IRAN
    نوشته ها
    5,021
    191
    9,927
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    4 Thread(s)

    انواع سیستم کمک فنر

    انواع سیستمهای کمک فنر:
    1)فنر و الاستومر
    2)فنر – روغن
    3)فنر – هوا
    کمک فنر وسط یا عقب :این کمک فنر نیز درست به مانند سیستم کمک فنرهای جلو ساخته می شوند و مناسب دوچرخه های فری راید و دانهیل بوده و در دوچرخه های کراس کانتری با قابلیت قفل شوندگی یا به صورت شوک گیر استفاده می گردد . خاصیت قفل شوندگی یا کم کردن بازی برای حرکت در سربالای و جلوگیری از اتلاف انرژی فرد بسیار مهم است .
  • #5
    Bike20 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    اس‍ ۱۳۸۹
    محل سکونت
    IRAN
    نوشته ها
    5,021
    191
    9,927
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    4 Thread(s)

    طبق و قامه

    طبق ها (سينی ها ) : در دوچرخه های کوهستان شامل سه طبق کوچک و متوسط و بزرگ می شود . هنگام دوچرخه سواری هر چه طبق مورد استفاده بزرگتر باشد ،سرعت بيشتر و دور پا كمتر می شود . طبقها می توانند به شكل دايره يا منحنيهای ديگری باشند كه انتقال بهينه نيرو به زنجير را ممكن كنند . معمولا برای آسان شدن تعويض طبق ها ،شكل بعضی دندانه ها با بقيه متفاوت است و به نظر شکسته یا کوتاهتر هستند. همچنین تعدادی پرچ و پین در داخل طبقها قرار داده شده که یک قسمت روی سر پرچ به صورت دندانه بوده و در هنگام تعویض زنجیر کمک می کند تا زنجیر بهتر تعویض گردد.
    قامه ها : قامه چپ به ميل توپ تنه متصل است و قامه راست علاوه بر ميل توپ تنه ،به نگهدارنده طبقها (كه به شكل سه پره يا پنچ پره است ) متصل است . هر چه طول قامه كوتاهتر باشد دوچرخه سوار مي تواند دور پاي بالاتري داشته باشد ؛در عوض بايد نيروي بيشتري به پنجه ركابها وارد كند .
  • #6
    Bike20 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    اس‍ ۱۳۸۹
    محل سکونت
    IRAN
    نوشته ها
    5,021
    191
    9,927
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    4 Thread(s)

    تعریف خودرو دوچرخه

    خودروها : براي ايجاد مزيت مكانيكهاي متفاوت در شيب يا كفي ،در دوچرخه هاي كورسي بين پنج تا هفت عدد و در دوچرخه هاي كوهستان بين شش تا نه عدد خودرو در نظر گرفته مي شود . صفحات خودرو در يك جهت از كوچك به بزرگ (از بيرون به سمت توپي چرخ ) روي استوانه محكم مي شوند و استوانه نگهدارنده روي استوانه اي ديگر در يك جهت هرز مي گردد و در جهت ديگر با خارهايي ثابت مي شود و نيرو را به استوانه زيرين انتقال مي دهد . بين دو استوانه ،دو سري ساچمه وجود دارد كه باعث مي شود خودرو در جهت عكس به راحتي بگردد . معمولا براي آسان شدن تعويض دنده ،شكل بعضي دندانه هاي خودرو با بقيه تفاوت دارد .
  • #7
    Amin آواتار ها
    تاریخ عضویت
    فر ۱۳۹۰
    محل سکونت
    ایران-GON
    نوشته ها
    301
    15
    113
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)

    جدول راهنمای انتخاب سایز تنه مناسب

    انتخاب یک تنه مناسب یکی از مهمترین موارد در خرید یک دوچرخه می باشد، عدم انتخاب تنه متناسب با بدن، ناشی از بی توجهی یا عدم آگاهی موجب سلب آسایش و امنیت دوچرخه سوار می گردد، در صورتی که با انتخاب اصولی یک تنه مناسب می توانید از دوچرخه سواری حداکثر لذت را ببرید.
    شما می توانید با دریافت فایل پیوست مناسب ترین سایز تنه را با توجه به قد و طول فاق بدن خودتان انتخاب کنید و در خرید دوچرخه و یا تنه، اتنخابی صحیح داشته باشید.
    فایل های پیوست شده فایل های پیوست شده
  • #8
    8ing آواتار ها
    تاریخ عضویت
    تی‍ ۱۳۹۰
    محل سکونت
    گرگان
    سن
    23
    نوشته ها
    415
    700
    495
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    49 Thread(s)
    آیا کسی کرپی تنظیم شونده دیده
    آخه کرپی فرمان من به بالا و پایین تنظیم میشه ولی رفیقام بهم میگن دست نزن بهش بزار تنظیم شرکتی روش ببمونه
    البته مارک دو چرخه و هم مارک کرپی zoom ه اگه بشه امروز فردا عکسشم میزارم
    آزاد باش
    be free

    و با آزادگی
    and fly

    پرواز کن
    with freedom
  • #9
    kaveh_am آواتار ها
    تاریخ عضویت
    فر ۱۳۹۰
    محل سکونت
    کرج
    نوشته ها
    1,626
    711
    1,746
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    74 Thread(s)
    نقل قول نوشته اصلی توسط 8ing نمایش پست ها
    آیا کسی کرپی تنظیم شونده دیده
    آخه کرپی فرمان من به بالا و پایین تنظیم میشه ولی رفیقام بهم میگن دست نزن بهش بزار تنظیم شرکتی روش ببمونه
    البته مارک دو چرخه و هم مارک کرپی zoom ه اگه بشه امروز فردا عکسشم میزارم


    من دارم
    برای کوهستان استفاده نمیشه(خطرناکه)
    بیشتر برای دوچرخه بینه شهری استفاده میشه
    +اون کرپی رو گذاشتن که تنظیم کنی و گرنه معمولی میذاشتن
  • #10
    h☺ssein آواتار ها
    تاریخ عضویت
    مر ۱۳۹۲
    محل سکونت
    ایران
    نوشته ها
    65
    197
    134
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    خیلی خوب بود، لطفا راجع به انواع طوقه هم بنویسید.
    مقاومت چه طوقه ای بیشتره؟
    قیمتشون؟
  • #11
    karbar 1944 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    خر ۱۳۹۲
    محل سکونت
    تهران جردن
    نوشته ها
    21
    37
    29
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    نقل قول نوشته اصلی توسط h☺ssein نمایش پست ها
    خیلی خوب بود، لطفا راجع به انواع طوقه هم بنویسید.
    مقاومت چه طوقه ای بیشتره؟
    قیمتشون؟
    آقا بیخیال این چیزا شو هر طوقه ای شما بگیری جوابگو کار شما هست نمیخوای مسابقه بدی یا پرش های بالای 1 متر انجام بدی که انقدر طوقه داریم با مارک های فراوان که هم گرونن پول یک دوچرخه هست برا اخودشون هم کمیابه طوقه از 10 هزارتومان داریم تا 10 میلیون که حد وسطشو بخاییم بگیریم و از مارک های mavic نام ببریم خوبشون از 1500 شروع میشه تا 6 میلیون که شما هم فکر نکنم انقدر پول بابتش بدی پس بیخیال این بحث شو طوقه بخوای بخری باید توپی بخری پره بندی بکنی تنظیم یشه 1000 تا مکافات داره ممکنه نخوره جور نشه با چرخ همخونی نداشته باشه حتی اگه بخوای آمادشو هم بخری بازم مکافات داره که اون چرخیم که شما میخوای بخری ترمزش دیسکی نیست و یه مشگل دیگه هم سر این داری چون اکثر طوقه های خوب دیسکین یعنی جای v brake لقمه ندارن

    - - - - - - - - - -

    اول از همه یک دوچرخه خوب بخر با وسایل و امکانات خوب که هم زحمت خودت کمتر میشه هم هزینش هم خرجش هم اعصابت خورد نمیشه اگه میتونی پولشو داری 1 ملیون 2 ملیون دیگه بزار رو پولت یه چیز خوب بخر اگه نه که برو سراغ فوجی یا جاینت با 1میلیون میتونی بگیری از این دو مدل
    ویرایش توسط karbar 1944 : سه شنبه ۰۸ مرداد ۹۲ در ساعت ۲۰:۴۶
  • کلمات کلیدی این موضوع

    علاقه مندي ها (Bookmarks)

    علاقه مندي ها (Bookmarks)

    مجوز های ارسال و ویرایش

    • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
    • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
    • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
    • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
    •